Sorry voor het wachten…..
Heel langzaam start Nederland weer op na deze vervelend situatie. Op steeds meer plekken kun je consumpties to go halen. Mits we ons houden aan de regels van de RIVM.
Tijdens mijn wekelijkse boodschappenrondje vond ik dan ook dat ik me mocht trakteren op een lekker kopje koffie van een specialist. Buiten, naast de deur, hangt keurig een vrolijk briefje met de regels van nu. Het is een klein zaakje dus mag er maar één gast tegelijk naar binnen om te bestellen. En het liefst buiten even wachten op je bestelling.
Op het moment dat ik aan kom zie ik dat er een jongen net staat te bestellen. Waarschijnlijk was hij er op uit gestuurd door de collega’s om wat lekkers te halen. Want zijn bestelling was groter dan voor hem alleen. Geduldig wacht ik buiten tot ik aan de beurt ben. Stap even opzij om de jongen met zijn koffies voorbij te laten gaan en ga naar binnen om te bestellen.
“Sorry voor het wachten” is het eerste wat de jonge dame achter de toog mij op een vrolijke en vriendelijke toon zegt. Nog voor dat ze me begroet. Ik was een beetje verbaast over haar excuses. Want er staat duidelijk aangegeven dat er maar één gast tegelijk binnen mag. Dus geef ik voorzichtig aan dat ik haar verontschuldiging niet nodig vind. Waarop ze super reageert met de mededeling: “Ik vind van wel, want dit is toch niet onze manier om mensen te ontvangen”
Juist in deze tijd is meeleven en denken belangrijker dan ooit. Zowel voor de gastvrouw als voor de gast. Dat stukje vriendelijkheid is nu nog meer waard. Want wat kun je als gast meer verdragen als je vriendelijk en vrolijk begroet wordt.
Wil je ook dat we kijken hoe het bij jou in je zaak gaat. In deze rare 1,5 meter maatschappij. Laat het ons weten in het contactformulier. www.nestorceesjan.nl